24 august 2011

Itimeeste Ametiühing - connect in

Idee, mis mul aastaid mõttes mõlkunud, sai eile välja hõigatud Hinnavaatluse foorumis. Itimehed, loogem Itimeeste Ametiühing! Nagu te aimata võite, siis jah, olen ise täiesti tavaline itimees. Alustanud omal ajal sellest, kuidas Norton Commanderis ühest kaustast teise liikuda, kuniks oskusteni sellega üle LPT kaabli windowsi installida.

Need vanad oskused ei aidanud mind just palju edasi; uued süsteemid, uued tarkvarad tulid järjest peale, pidi edasi arenema, juurde õppima. Mingil hetkel hakkas minu edasist arengut mõjutama minu senine kooliteekond. Õigemini selle katkendlikkus. Jõudis kohale tõdemus, et pean juurde õppima, pean arenema ja seda kõike pingutuse tähe all.

Ma ei saaks ütelda, et olen jõudnud nii kõrgele, kus ma võimalusi ja võimekusi arvestades olla võiks. Ja sellest mul ongi kahju. Üsna palju võin ma oma karjääri visas edenemises süüdistada enda laiskust. Laiskusega on lihtsalt see tõdemine, et sa ei suuda seda võrrandist kustutada. Sellega peab leppima nagu iga muu sõltuvusega, jäta see võrrandisse aga sobita see sellega, mis sulle elu sisse toob. Kõlab nagu unelmate töö ja elu?

Mind huvitaks täitsa protsentuaalselt ja detailides selline number, kui mitmed itimehed on vahetanud firmat rohkem kui kord viimase 10 aasta jooksul? Miks nad lahkuvad? Põhjused: niru palk, arenguvõimaluste puudumine, respekti puudumine. Kellel mis järjekorras on juba teine teema. Nurga taga paistab järgmine itifirma, lähen kandideerin, ehk saan isegi pakkumise ja loodetavasti paremate boonustega.

Aga see ei pea ju nii olema, et itimees lahkub uksi paugutades parematele jahimaadele. Miks ta ei võiks selles olukorras kasutada ametiühingu võimalusi ja jääda senisesse firmasse, ent paremate tingimustega. Ega siis itimehe arengut ja edu ei pea näitama see, mitmest firmast ta läbi on käinud, vaid ta saab (peaks saama) oma vajadused arengus ning tunnustuses oma endisel kohal täidetud. Sellest omakorda võidavad firmad, kelle käsutuses on oma teemat valdavad lojaalsed tippspetsialistid. Kõlab nagu win-win olukord? Sellisena ma seda ametiühingut ka ette kujutan, mitte kui "lihttöölise" turvamees, vaid pigem esindaja, partnerlussuhtes tööandjaga.

Esimese põhisuunana võtaks minu nägemust mööda loodav ametiühing käsile koolitused, ehk arengu. IT ala areneb tormiliselt ning ainuke viis firmale kestma jääda on koolitamine, uute võimaluste pakkumine. Paraku vegeteerivad mitmed helged pead arengut mitte pakkuvates firmades. Üldise haridustase tõstmine annab lõppeks ka firmadele suuremat tulu; tarvis on nad seda nägema panna.

so, what you think?

1 kommentaar:

  1. Oled sa kunagi mõelnud ka n.ö. "pooleteraIT" inimeste kaasamisele?
    Räägin nimelt HelpDeskides/ServiceDeskides töötavatest inimestest, hinnanguliselt on selliseid Eestis ca. ~1500 inimest, ilmselt rohkemgi ning johtuvalt töö iseloomust on just selles valdkonnas koormus ja stress suur ning kaadrivoolavus kõrge kuid töötasu nigel.

    Igatahes, kui sinu huvi ametiühingu tegemise vastu veel raugenud pole, võta minuga ühendust ja arutame pikemalt:
    Nimi: Arli Ubar
    arli@smail.ee
    51 65 294

    VastaKustuta